SALURAN ADUAN AWAM MAJLIS BANDARAYA ALOR SETAR

PERINGATAN!
Untuk memudahkan tindakan dari pihak MBAS, sila sertakan maklumat berikut:-
 

Nama Pengadu :

Alamat Pengadu :

Alamat Lokasi Aduan :

No. Telefon Pengadu :

Keterangan/Huraian Aduan :

Gambar Aduan :

Aplikasi Whatsapp / Telegram

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Aplikasi Whatsapp atau Telegram ke No. Aduan MBAS berikut :

Whatsapp – www.wasap.my/60195211123

Telegram – https://t.me/AduanMBAS

Surat Aduan Rasmi

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Surat Aduan Rasmi di alamatkan kepada :

Jabatan Perancangan Korporat & Strategik,

Majlis Bandaraya Alor Setar,

Jalan Kolam Air,

05675 Alor Setar

KEDAH DARUL AMAN

u/p: Unit Aduan

Email

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui email kepada : 

aduan@mbas.gov.my

Online Aduan ‘i-SEDAR’

Sistem Aduan ‘i-SEDAR’  dibangunkan oleh MBAS untuk memberi kemudahan kepada orang awam membuat pelbagai jenis aduan serta pengguna berdaftar dapat menyemak Status aduan yang telah dikemukakan. 

Sila Klik : https://isedar.mbas.gov.my

 

Aplikasi Facebook

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui aplikasi Facebook Aduan Awam

Hubungi Talian

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan dengan menghubungi talian 04-7304275

Kaunter Aduan

Sebarang aduan awam secara Walk in boleh terus dibuat di Kaunter Aduan berikut dengan mengisi borang aduan yang disediakan :

  1. Kaunter Khidmat Pelanggan, Ibu Pejabat Majlis Bandaraya Alor Setar.
  2. Kaunter Aduan, Jabatan Perancangan Korporat dan Strategik, Aras 8 Menara MBAS.
Skip to content