SALURAN ADUAN AWAM MAJLIS BANDARAYA ALOR SETAR
Nama Pengadu :
Alamat Pengadu :
Alamat Lokasi Aduan :
No. Telefon Pengadu :
Keterangan/Huraian Aduan :
Gambar Aduan :
Aplikasi Whatsapp / Telegram
Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Aplikasi Whatsapp atau Telegram ke No. Aduan MBAS berikut :
Whatsapp – www.wasap.my/60195211123
Telegram – https://t.me/AduanMBAS
Surat Aduan Rasmi
Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Surat Aduan Rasmi di alamatkan kepada :
Jabatan Perancangan Korporat & Strategik,
Majlis Bandaraya Alor Setar,
Jalan Kolam Air,
05675 Alor Setar
KEDAH DARUL AMAN
u/p: Unit Aduan
Online Aduan ‘i-SEDAR’
Sistem Aduan ‘i-SEDAR’ dibangunkan oleh MBAS untuk memberi kemudahan kepada orang awam membuat pelbagai jenis aduan serta pengguna berdaftar dapat menyemak Status aduan yang telah dikemukakan.
Sila Klik : https://isedar.mbas.gov.my
Portal SISPAA KEDAH
Portal SISPAA Kerajaan Negeri Kedah diuruskan sepenuhnya oleh Bahagian Komunikasi Korporat, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Kedah.
Portal ini berfungsi untuk menerima pelbagai jenis aduan, cadangan, penghargaan dan pertanyaan.
Portal SISPAA membolehkan pengurusan dan pengumpulan aduan rakyat di Kedah diuruskan secara dalam talian sepenuhnya.
Sila Klik : https://kedah.spab.gov.my
Aplikasi Mobile ‘i-TEGUR’
Aplikasi Mobile i-Tegur merupakan satu inovasi baharu yang dibangunkan oleh KPKT untuk memberi kemudahan kepada orang awam bagi membuat sebarang aduan kepada Pihak Berkuasa Tempatan (PBT) melalui mobile.
Maklumat Lanjut Sila Klik :
Kaunter Aduan
Sebarang aduan awam secara Walk in boleh terus dibuat di Kaunter Aduan berikut dengan mengisi borang aduan yang disediakan :
- Kaunter Khidmat Pelanggan, Ibu Pejabat Majlis Bandaraya Alor Setar.
- Kaunter Aduan, Jabatan Perancangan Korporat dan Strategik, Aras 8 Menara MBAS.
Hubungi Talian
Sebarang aduan awam boleh dikemukakan dengan menghubungi talian 04-7304275
Aplikasi Mobile ‘i-TEGUR’
Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui aplikasi Facebook Aduan Awam
- IKUTI KAMI DI 'FACEBOOK'