SALURAN ADUAN AWAM MAJLIS BANDARAYA ALOR SETAR

PERINGATAN!

Sila lengkapkan maklumat berikut untuk aduan direkodkan.

Alamat Lokasi Aduan (beserta lokasi GPS jika ada) :

No. Telefon Pengadu :

Keterangan/Huraian Aduan :

Gambar Aduan :

Aplikasi Whatsapp / Telegram

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Aplikasi Whatsapp atau Telegram ke No. Aduan MBAS berikut :

Whatsapp – www.wasap.my/60195211123

Telegram – https://t.me/AduanMBAS

Surat Aduan Rasmi

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui Surat Aduan Rasmi di alamatkan kepada :

Jabatan Perancangan Korporat & Strategik,

Majlis Bandaraya Alor Setar,

Jalan Kolam Air,

05675 Alor Setar

KEDAH DARUL AMAN

u/p: Unit Aduan

Email

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui email kepada : 

aduan@mbas.gov.my

Online Aduan ‘i-SEDAR’

Sistem Aduan ‘i-SEDAR’  dibangunkan oleh MBAS untuk memberi kemudahan kepada orang awam membuat pelbagai jenis aduan serta pengguna berdaftar dapat menyemak Status aduan yang telah dikemukakan.

Aplikasi Facebook

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan melalui aplikasi Facebook Aduan Awam

Hubungi Talian

Sebarang aduan awam boleh dikemukakan dengan menghubungi talian 04-7304275

Kaunter Aduan

Sebarang aduan awam secara Walk in boleh terus dibuat di Kaunter Aduan berikut dengan mengisi borang aduan yang disediakan :

  1. Kaunter Khidmat Pelanggan, Ibu Pejabat Majlis Bandaraya Alor Setar.
  2. Kaunter Aduan, Jabatan Perancangan Korporat dan Strategik, Aras 8 Menara MBAS.
Skip to content